Класні керівники

                                                                                                         Додаток 1

                                                                                                         до наказу відділу  освіти

                                                                                                             міської                                                                                                    ради                                                                   

                                                                                                         від  23.08. 2016 №328

 

ПРОГРАМА

для класних керівників з вивчення правил дорожнього руху на класних годинах

учнів 1-11 класів.

1 клас ( 9 годин).

1. Вулиця сповнена несподіванок. Гра.

2. Наші вірні друзі на вулицях і дорогах. Світлофор. Гра .

3. Ми – пасажири. Практична робота.

4. “ Червоний, жовтий, зелений ”. Гра.

5. Ми - пасажири. Екскурсія містом (селищем) .

6.Забороняється – дозволяється. Гра.

7. Рух пішоходів по вулицях і дорогах. Практична робота.

8. “ У гості до Айболіта ”. Гра .

9.”Ми переходимо дорогу ”. Сюжетно рольові ігри.

 

                2 клас ( 9 годин).

1.        Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий дорожньо-транспортний травматизм .

2.        Елементи вулиць і доріг. Дорожні знаки та розмітка.

3.        Правила переходу вулиць та доріг. Правила переходу дороги при виході з автобуса, тролейбуса, трамвая.

4.        Види світлофорів. Сигнали світлофора. Перехрестя та їх види.

5.        Сигнали, що подаються водіями транспортних засобів.

6.        Знайомство з небезпечними для руху пішоходів місцями у районі школи, кінотеатру, стадіону, парку.

7.        Ми – пасажири. Практична робота

8.        Рух пішоходів по вулицях і дорогах. Практична робота

9.        “ У гості до Айболіта”. Гра.

 

          3 клас ( 9 годин).

1.        Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий дорожньо-транспортний травматизм.

2.     Безпека пішоходів. Перехід вулиці і перехрестя доріг.  

3.        Правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах за складних погодних умов.

4.        Види транспортних засобів.

5.        Дорожні знаки та їх групи. Сигнали регулювання дорожнього руху.

6.        Ми пасажири. Практичне заняття: правила користування громадським транспортом.

7.        ”Намалюй дорожній знак”. Конкурс дитячих малюнків

8.        Змагання на знання правил дорожнього руху 

9.   ”Чи знаємо ми автомобіль”. Вікторина.

 

4         клас (9 годин).

1.         Наш шлях до школи та нові маршрути . Практичне заняття.

2.         Рух групами та в колоні. Залізничний переїзд. Правила переходу залізничного переїзду.

3.         Попереджувальні сигнали водіїв. Облаштування автомобілів спеціальними сигналами.

4.         Перехрестя та їх види. Причини ДТП на перехрестях. Перехрестя в околицях школи.

5.         Правила безпечної поведінки під час катання на роликах та роликових дошках.

 6. Ігри та змагання з правил безпечної поведінки учнів на вулиці та дорозі.

7.”Веселі дорожні знаки “. Конкурс на знання дорожніх знаків.

 8. Бесіда ”Ти – водій велосипеда “. 

 9. Конкурс учнів на краще управління велосипедом.

 

5         клас ( 9 годин).

1.Повторення правил безпечної поведінки дітей на дорозі, подвір'ї, у транспорті.

2. Наше місто (селище). Розповідь. Безпечна дорога до школи.

3.Вихований пішохід. Перехід дороги.

4.Хвилинки безпеки. Дорожньо-транспортні пригоди.

5.Перебігання дороги - ворог. Особливо взимку!

6.Дороги у мікрорайоні школи, громадський транспорт, зупинки.

7.Проведення занять та конкурсів з тематики безпеки дорожнього руху з учнями молодших класів.

8. Чому ми ходимо по правій стороні? Диктант.

9. Олімпіада “Дорожні знаки і ми”.

 

 

 

 

6         клас ( 9 годин).

1.Повторення правил безпечної поведінки дітей на дорозі, подвір'ї, у транспорті.

2.Безпечна дорога до школи. Змагання «Кращий регулювальник»

3.Вихований пішохід. Перехід дороги. Брейн -  ринг «Як перейти дорогу?»

4.Хвилинки безпеки. Дорожньо-транспортні пригоди.

5.Перебігання дороги - ворог. Особливо взимку!

6.Дороги у мікрорайоні школи, громадський транспорт, зупинки.

7.Проведення занять та конкурсів з тематики безпеки дорожнього руху з учнями молодших класів.

8. « Що? Де? Коли ?» – вікторина з історії дорожнього руху.

9. Профілактична бесіда “У дорожніх правил немає канікул”.

 

7         клас ( 9 годин).

1.Повторення правил безпечної поведінки дітей на дорозі, подвір'ї, у транспорті.

2.Безпечна дорога до школи.

3.Регулювання дорожнього руху. Основні обов'язки та права пасажира.

4.Безпека велосипедиста. Основні права і обов'язки велосипедистів.

5.Небезпечні   вантажі.   Безпека   пасажира   легкового   та   вантажного автомобілів.

6.Види ДТП. Дії свідка ДТП.

7.Проведення занять та конкурсів з тематики безпеки дорожнього руху з учнями 5-6 класів.

8. Бесіда “ Відповідальність за порушення ПДР”

9. Правила поведінки на дорозі. Інформаційна бесіда.

 

8         клас ( 9 годин).

1.Повторення правил безпечної поведінки дітей на дорозі, подвір'ї, у транспорті. Безпечна дорога до школи.

2.Регулювання дорожнього руху. Основні обов'язки та права пасажира.

3.Безпека велосипедиста. Основні права і обов'язки велосипедистів.

4.Небезпечні   вантажі.   Безпека   пасажира   легкового   та   вантажного автомобілів.

5.Види ДТП. Дії свідка ДТП.

6.Проведення занять та конкурсів з тематики безпеки дорожнього руху з учнями 5-6 класів.

7. Витяг з кодексу “ Про адміністративні правопорушення за невиконання ПДР”

8. Олімпіада з вмінь регулювання дорожнього руху

9. .”Виконання правил дорожнього руху – залог твоєї  безпеки ”. Профілактична бесіда.

 

9         клас ( 9 годин).

1.Повторення правил безпечної поведінки на дорозі, подвір'ї, у транспорті. Неуважність на дорозі - небезпека для життя.

2.Наслідки нехтування правилами переходу проїзної частини. Попередження дорожньо-транспортного травматизму.

3. Про затвердження правил дорожнього руху. Бесіда про виконання Постанови Кабінету Міністрів від 10.10.2001 року № 1306.Обов'язки і права пішоходів, пасажирів.

4.Вимоги до водіїв мопедів і мотоциклів.

5.Розташування транспортних засобів на дорозі. Зупинка і стоянка.

6.Рух у житловій та пішохідній зонах.

7.Скутери, велосипеди, мопеди сьогодні. Негативний вплив автотранспорту на середовище. Перевезення пасажирів.
8.Розгляд поведінки пішоходів у надзвичайних ситуаціях на дорозі.

9. Небезпечні ділянки на шляху від дому до школи.

 

10 клас ( 9 годин).

1.Про затвердження правил дорожнього руху. Бесіда про виконання Постанови Кабінету Міністрів від 10.10.2001 року № 1306. Повторення правил безпечної поведінки на дорозі, подвір'ї, у транспорті. Неуважність на дорозі - небезпека для життя.

2.Наслідки нехтування правилами переходу проїзної частини. Попередження дорожньо-транспортного травматизму.

3.Закон України “ Про дорожній рух ”. Обов'язки і права пішоходів, пасажирів.

4.Вимоги до водіїв мопедів і мотоциклів.

5.Розташування транспортних засобів на дорозі. Зупинка і стоянка.

6.Рух у житловій та пішохідній зонах. Відповідальність за порушення  правил дорожнього руху

7.Скутери, велосипеди , мопеди сьогодні. Перевезення пасажирів.
8.Негативний вплив автотранспорту на середовище.

9.Розгляд поведінки пішоходів у надзвичайних ситуаціях на дорозі. Небезпечні ділянки на шляху від дому до школи.

 

11 клас ( 9 годин).

1.Повторення правил безпечної поведінки на дорозі, подвір'ї, у транспорті. Неуважність на дорозі - небезпека для життя. Небезпечні ділянки на шляху від дому до школи.

2.Наслідки нехтування правилами переходу проїзної частини. Попередження дорожньо-транспортного травматизму.

3. Виконання правил дорожнього руху - обов’язок кожного громадянина.

4.Значення ПДР для забезпечення безпеки дорожнього руху Вимоги до водіїв мопедів і мотоциклів.

5.Розташування транспортних засобів на дорозі. Зупинка і стоянка.

6.Рух у житловій та пішохідній зонах.

7.Скутери, велосипеди, мопеди сьогодні. Перевезення пасажирів.
8.Негативний вплив автотранспорту на середовище.

9.Розгляд поведінки пішоходів у надзвичайних ситуаціях на дорозі. 

28 липня- День Української Державності.

Інфомаційні матеріали: file:///C:/Users/Администратор/Downloads/День_державності_2022_Інформайні_матеріали%20(1).pdf

_______________________________________

Умови проведення

обласного етапу Всеукраїнського заочного конкурсу

фоторобіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (літній цикл)

 

І. Загальні положення

1.1. Ці умови визначають порядок проведення обласного етапу Всеукраїнського заочного конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (далі – Конкурс).

1.2. Мета та основні завдання Конкурсу:

- пошук та розкриття нових юних талантів;

- формування в учнівської молоді активної життєвої позиції, готовності брати участь у суспільному і культурному житті країни;

- розвиток пізнавальних процесів у дітей, зокрема: уяви, сприйняття, уваги, мислення;

- подальший розвиток фотоаматорства серед учнівської молоді;

- популяризація та пропаганда кращих робіт юних фотоаматорів.

 

ІI. Учасники Конкурсу

У Конкурсі беруть участь учні та учнівські колективи закладів професійно-технічної, загальної середньої та позашкільної освіти віком
від 7 до 18 років
включно у трьох вікових категоріях:

молодша вікова група – 7-10 років;

середня вікова група – 11-15 років;

старша вікова група – 16-18 років

 

IIІ. Порядок і строки проведення Конкурсу

3.1. Літній цикл Конкурсу проводиться за номінаціями:

- натюрморт;

- живий світ (фото тварин та рослин).

3.2. На обласний етап роботи приймаються до 12 серпня поточного року по одній роботі від одного учасника в кожній номінації.

3.3. Учасники Конкурсу надсилають електронні варіанти авторських
робіт – чорно-білі та кольорові фотографії, виконані у будь-якій техніці фоторобіт.

3.4. Усі відомості вказуються без скорочень.

3.5. Подані матеріали не можуть мати в собі змісту чи зображень, які можуть сприйматись як образливі, провокаційні, принизливі або неввічливі щодо будь-кого чи будь-чого. Ці матеріали і зовні, і по суті повинні узгоджуватись з нормами цивільного дискурсу. Іншими словами, зміст усіх фотографій має задовольняти вимоги глобальної публічної аудиторії
в процесі проведення конкурсу та дозвіл на подальше використання/розміщення фоторобіт у засобах масової інформації.

3.6. На конкурс приймаються тільки авторські фотографії (тобто зроблені власноруч, індивідуально, самостійно) – НЕ викачані з Інтернету.

3.7. Фотографії̈, представлені без вищезазначених даних, журі
не розглядатиме.

3.8. Оргкомітет має право використовувати надіслані на Конкурс фотороботи для розміщення на сторінках періодичних видань, оформлення виставок тощо.

 

ІV. Вимоги до конкурсних робіт (фотографій)

4.1. Один учасник може надіслати на Конкурс тільки одну фотографію
на кожну номінацію.

4.2. Конкурсна робота (фотографія) має демонструвати ваші фотографічні навички та передавати красу і унікальність зображуваного об'єкта.

4.3. Оцінка ступеня допустимості використання монтажу, редагування тощо, здійснюється журі Конкурсу.

4.4. Фотографія має відповідати темі номінації, відображати загальну ідею Конкурсу.

4.5. За бажанням автора фотографія може містити унікальні позначки, підпис, вотермарку (watermark), проте вона не має займати більше 10% зображення та знаходитися у правому нижньому куті зображення.

4.6. Роботи, які порушують будь-яке з наведених вище правил
не розглядатимуться
.

 

V. Критерії оцінювання робіт

Роботи оцінюються за наступними критеріями:

- яскравість і виразність роботи – 10 балів;

- оригінальність задуму – 20 балів;

- рівень майстерності – 10 балів;

- пізнавальне та виховне значення роботи – 20 балів;

- власна творча неповторність – 10 балів;

- ступінь емоційного впливу – 20 балів;

- відповідність темі номінації і загальній ідеї конкурсу – 10 балів.

Загальна кількість: 100 балів.

VІ. Організаційний комітет Конкурсу

6.1. Для проведення Конкурсу створюється журі, склад якого затверджується наказом директора Донецького обласного еколого-натуралістичного центру (далі – ДОЕНЦ).

6.2. Журі Конкурсу підводить підсумки, визначає кращі фотороботи.

 

VІІ. Нагородження переможців та призерів Конкурсу

7.1. Переможці та призери Конкурсу визначаються журі в кожній номінації за загальною кількістю набраних ними балів.

7.2. Переможцями Конкурсу є учасники, які набрали найбільшу кількість балів (90-100 б.).

7.3. Призерами Конкурсу є учасники, які за кількістю набраних балів посіли друге та третє місця (відповідно 80-89 б. та 70-79 б.).

7.4. Переможці і призери Конкурсу нагороджуються грамотами ДОЕНЦ.

7.5. Кращі роботи учасників Конкурсу (три з кожної номінації) будуть надіслані на Всеукраїнський етап конкурсу.

 

VIІI. Умови фінансування Конкурсу

Витрати на організацію та проведення Конкурсу здійснюються
за рахунок коштів, не заборонених чинним законодавством України.

 

Шановні класні керівники!

 Пам’ятайте, що літні канікули для дітей – це можливість набратися свіжих сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини  під час канікул. Приділяйте, будь ласка, більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.

Пам’ятка безпечної поведінки під час літніх канікул для учнів

Ось і продовжуються літні канікули. Як завжди, кожен з нас проводить їх по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів – все це чекає на вас влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, захоплюючих мандрівок!

       Але також закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований:

  • Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього.
  • Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
  • Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
  • Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
  • Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих.
  • Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки.
  • Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим.
  • Під час відпочинку на узбережжі слід обов’язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.

Гарних вам канікул!

 Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах

 Правила дорожнього руху

  • Ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
  • дорогу переходити не поспiшаючи;
  • не можна переходити дорогу навскіс;
  • переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися направо;
  • якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
  • якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.

 Правила електробезпеки

  • Під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;
  • категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
  • не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;

Пам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.

  1. Вибухонебезпечні предмети
  • До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
  • забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
  • не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
  • виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу, вiйськкомат.
  1. Правила протипожежної безпеки
  • Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
  • гра з вогнем — одна з причин пожежi;
  • дотримуйтесь правил протипожежної безпеки під час відпочинку на природі.
  1. Правила поведiнки на водi
  • Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250 С i води — не менш нiж 18—200С;
  • купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
  • забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
  • не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
  • грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
  • не забруднюйте воду та берег;
  • не подавайте хибних сигналiв тривоги;
  • не користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
  1. Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)
  • Завжди прагнiть бути культурною людиною;
  • поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
  • поважайте старших, не будь грубим;
  • не гуляйте пiзнiше 21 години;
  • не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
  • бiльше читайте художньої лiтератури.
  1. Категорично забороняється
  • Ходити на територiї новобудов;
  • купатися без догляду дорослих;
  • розводити вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
  • iздити на велосипедi, роликах, скейтах на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
  1. Суворо дотримуйтесь правил:
  • дорожнього руху;
  • користування газовими, електричними приладами;
  • поведiнки дiтей на водi;
  • протипожежної безпеки.

Гарного вам відпочинку!

 

Методичні рекомендації щодо проведення свята

Останнього дзвоника в закладах загальної середньої освіти Донецької області

у 2021/2022 навчальному році 

Страшним лихом і незагойними ранами увірвалась у наше життя війна. Війна, яка триває зараз, – це не жахливий сон, а страшенний період нашої історії. Сьогодні молодь стає тією верствою населення, яка відчуває на собі найбільшу відповідальність за майбутнє. Ми говоримо про війну, про сили оборони, що включають всі військові формування та найпотужніший у світі волонтерський та громадський рух, які зараз боронять незалежність нашої держави, для того, щоб життя продовжувалось, щоб світило сонце та сміялись українські діти на своїй рідній Україні!

Саме на цьому необхідно зробити акцент під час проведення свята останнього дзвоника, яке відповідно до рекомендацій МОН України, з урахуванням ситуації, у якій сьогодні перебуває країна в цілому та безпосередньо заклади освіти, у 2021/2022 році в Донецькій області проводиться в дистанційному форматі.

У ході підготовки до проведення урочистих заходів необхідно передбачити:

1.                Використання Державної символіки (Герб, Прапор, Гімн України) у порядку, встановленому чинним законодавством.

2.                 Організацію та зміст роботи запланованих онлайн активностей.

3.                Вшанування хвилиною мовчання героїв та/або випускників освітніх закладів, які віддали життя за наше мирне небо, за наше майбутнє.

Для нормального функціонування онлайн платформ рекомендуємо організовувати свято останнього дзвоника для кожного класу окремо. Для цього необхідно провести відповідні організаційні заходи класними керівниками. Випускні класи доцільно об’єднати в одну групу (4,9,11 кл.), до рекомендованої відеоконференції, за можливості, треба приєднати майбутніх першокласників та їх батьків, що символізуватиме «міст наступності» між «учнівськими» поколіннями та нерозривність ланцюжка освіти.

 При розробці сценаріїв свята рекомендується врахувати такі виховні наративи:

·        разом до Перемоги;

·        діти проти війни;

·        діти не можуть бути жертвами війни;

·        безпека дітей.

Орієнтовна тематика проведення свята:

1.     «Нам з дитинством прощатись вже час».

2.     «Діти – майбутнє України».

3.     «Внесок кожного – запорука перемоги».

4.     «Випускники нового покоління».

5.     «Об'єднані однією мрією».  

6.     «Відкриваємо двері у світ».

                                                           Додаток

до методичних рекомендацій щодо проведення свята

Останнього дзвоника в закладах загальної середньої освіти

Донецької області

у 2021/2022 навчальному році

Останній дзвоник онлайн здатний подарувати випускникам не менше радості та незабутніх вражень, ніж традиційний захід. Пропонуємо орієнтовний сценарний план проведення свята Останнього дзвоника.

«Нам з дитинством прощатись вже час»

Форма проведення: Zoom-свято.

Учасники: педагогічний колектив, учнівська молодь, батьківська громада, громадські організації.

Рекомендовані локації:

1.     Мініфільм-привітання.

         Жодне свято Першого чи Останнього дзвоника не обходиться без слів вітання від адміністрації закладу, класних керівників, випускників і представників громадськості. Доречно змонтувати мініфільм зі словами вітання та продемонструвати його на початку свята.

         У короткому відеоролику можна зміксувати добрі слова вчителів, батьків та інфлюенсерів, додати фото різних років і озвучити цю візуальну історію настроєвими музичними фоновими треками.

         Оскільки свято пропонується проводити з використанням платформи Zoom, після офіційної частини-привітання учні різних класів можуть «розійтися» за створеними на платформі «кабінетами», тобто «класними кімнатами».

2.     «Дошка натхнення»:

·        згадати 5 подій, людей, відкриттів чи цікавинок, з якими в них асоціюється шкільний рік, що минає;

·        до кожної такої події чи персоналії додати ілюстрацію: фото, створений від руки малюнок чи навіть елемент комікса, колаж з пам’ятними дрібницями;

·        записки з коротенькими історіями про кожну ілюстрацію до асоціацій.

Усі записки з ілюстраціями кріпляться на уявну «Дошку натхнення», яка демонструється під час загального свята. Аби учнівська, педагогічна, батьківська спільноти закладу та представники громадськості могли без поспіху роздивитися таку дошку, доцільно буде розмістити її на офіційному сайті закладу із зазначенням класу.

3.     «Шкільний кросворд».

Класний керівник заздалегідь створює кросворд, у якому учням класу пропонується вгадати 12 речей, пов’язаних зі школою/класом.

4.     Колаж «Ким ти себе бачиш у майбутньому?» (для11-х класів)

Кожному учневі класу пропонується на аркуші паперу написати, ким він/вона бачать себе в майбутньому. Колаж можна зробити шляхом скріну екрану, де учні демонструють свої аркуші. Якщо є можливість, запропонуйте учням зробити це заздалегідь: зробити фото та надіслати класному керівнику. У такому випадку колаж робиться з надісланих фотографій і демонструється під час проведення свята. Кожному учневі пропонується озвучити, чому саме таким він бачить себе у майбутньому.

5.     «Музей шкільних реліквій» (для педагогів, учнів, батьків)

Життя кожного класу протягом багатьох років навчання та спілкування насичене подіями як освітнього, так і розважального характеру. Учасникам свята (учням, педагогам, батькам) пропонується передати до уявного «Музею шкільних реліквій» якусь річ, що символізує для них роки навчання в закладі освіти (наприклад, шпаргалка; ручка, яка пройшла всі екзамени; шматок «граніту знань» і т.ін.)

6.     Акція «Повітряна куля мрії»

На завершення зустрічі в «класі» пропонуємо провести акцію «Повітряна куля мрії». Імпровізована куля може бути створена віртуальною (являти собою відео кулі, що летить) або бути уявною. Учні, їхні батьки та вчителі випускають повітряну кулю, озвучуючи свої мрії. Батьки та педагоги можуть озвучити також побажання випускникам.

7.     Фото колаж «Коридор рушників».

У визначений час усі випускники закладу «повертаються» до загального святкування. Під звуки останнього дзвоника загальношкільне свято пропонуємо завершити створенням «уявного» коридору рушників, що формується із заздалегідь надісланих фото. Рушник символізуватиме єднання всієї учнівської молоді закладу з педагогічною та батьківською спільнотами.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Посилання на презентацію до Дня Європи: https://webmail.meta.ua/download.php?absolute_dl=true&startMessage=1&passed_id=14157&mailbox=INBOX&ent_id=5

Методичні рекомендації

проведення уроку до дня Європи – 9 травня 2022

для закладів загальної середньої освіти

Нині, як ніколи, важливо формувати розуміння того, що наша держава належить до європейського спільного дому. Європейський вибір України – це запорука її розвитку і альтернативи цьому вибору немає. Україна пройшла довгий і тернистий шлях щоб довести ідею стати частиною Європейського Союзу до логічного завершення. Найважчі віхи – це у 2013 р. коли українці протистояли внутрішній політиці Януковича, вийшли на Майдан, звершили Революцію гідності й відстояли підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Угода підписана у 2014 р. дала змогу перейти від партнерства і співробітництва до політичної асоціації та економічної інтеграції. Нині, знову, ми захищаємо європейський вибір зі зброєю в руках, але вже від зовнішнього агресора. І при цьому зробили ще один важливий крок і вже заповнили анкету-опитувальник для отримання Україною статусу кандидата на членство в ЄС.

18 квітня 2022 р. Президент України Володимир Зеленський передав заповнену анкету-опитувальник главі представництва Європейського Союзу в Україні Матті Маасікасу. Він зазначив, що це один з етапів для нашої держави до вступу у ЄС. «Поступ нашої держави до ЄС відбувається в дуже трагічний час, коли багато українців, які сповідують європейські цінності, втрачають життя. Однак народ України об’єднаний цією метою – відчувати себе нарівні, частиною Європи, частиною Європейського Союзу. Ми віримо, що здобудемо підтримку й станемо кандидатом на вступ. Після цього розпочнеться фінальний етап. Дуже віримо, що ця процедура відбудеться в найближчі тижні і що вона буде позитивною для історії нашого народу, зважаючи на ціну, яку він заплатив на шляху до незалежності й демократії».

Підсумовуємо наші європейські прагнення словами віце-прем'єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольги Стефанішиної, яка відзначила, що анкета – це «книга української державності». «Всі ці зміни, які ми зробили, за які зараз боремося. Це й про права людини, і найвищі людські цінності, і економіка та велика кількість змін і трансформацій».

Отже, Європа нині різниться традиціями й мовами, але, об’єднана спільними цінностями. Європейський Союз захищає цінності, заохочує до співробітництва між народами Європи, сприяє єдності, зберігає розмаїття культури, а головне – забезпечує соціальну справедливість. Європейський Союз виступає союзом демократичних держав, що працюють разом заради збереження миру і прогресу щоб попередити війни та їх наслідки.

Ставши частиною ЄС, Україна отримає багато вигод, зокрема економічні – що полягають у широкому доступі до європейського ринку, що сприятиме економічному зростанню та підвищенню рівня благополуччя людей. Маючи потужних партнерів, Україна зможе відчувати себе у безпеці, водночас вона буде корисною і привабливою для своїх партнерів. Також посиляться соціальна, економічна, культурна, наукова сфери, зростуть стандарти життя. І звичайно, політична і правова сфери набудуть потужності розвитку. Укріпляться демократичні цінності, верховенство права, відповідальність, справедливість тощо.

Проводячи урок, присвячений Дню Європи, пропонуємо зосередитися саме на європейських цінностях. Конструюючи урок із запропонованих матеріалів пропонуємо обрати ті варіанти, які підійдуть для класів, у яких він буде проводитися. Також з презентації потрібно обрати ті слайди, які відображають обраний матеріал.

Бажаємо успіху, натхнення, творчості й результату! 

 КОНСТРУКТОР УРОКУ

1.Права і гідність людини в Європі

2.Європейська демократія та свобода

4.Шлях інтеграції України до ЄС

Очікувані результати:

Вміння і навички:

                  визначає європейські цінності;

                  аналізує особливості європейської демократії;

                  характеризує шлях України до ЄС;

       формулює власну думку і демонструє особисте ставлення щодо процесу європейської інтеграції;

Ставлення і цінності:

                  є прихильником/прихильницею європейської інтеграції;

                  висловлює переконання, що для України єдино можливим шляхом розвитку є кроки інтеграції до європейської спільноти.

Хід уроку

І. Активізація опорних знань

Варіант А (молодші та середні класи). Перегляд відеоролика “Мої європейські цінності”: https://youtu.be/9cRJpj4lkH0

Чому європейські цінності важливі?

Варіант Б (старші класи). Інтерактив: Мапа думок “Європейські цінності”

З якими цінностями ви асоціюєте поняття Європа? (виготовлення мапи думок та обговорення)

Варіант В (молодші класи). Обговорення. 9  травня в Європейському союзі та інших країнах континенту святкують День Європи, яке є символом ЄС і  відзначенням миру та єдності на континенті.

Чому в Європі відзначають таке свято? Чому це важливо? Чому в Україні відзначають День Європи?

Варіант Г (старші класи) Обговорення. Гасло ЄС: In varietate concordia (з латини – «Єдність у різноманітності»).

Який зміст гасла, як ви його розумієте. Які цінності воно проголошує і чому вони важливі?

Теоретичний матеріал для вчителя/вчительки.

Європейський Союз має 6 базових цінностей:

     повага до людської гідності - джерело усіх прав і свобод людини, людська гідність є непорушною, її має кожна людина, що народилася, її потрібно поважати і захищати.

     свобода - можливість людини робити вибір та приймати рішення, які впливають на її життя та життя суспільства; це і свобода пересування, й індивідуальні свободи, такі як повага до приватного життя, свобода думки, релігії, зборів, вираження поглядів та інформації тощо.

     демократія - відповідальність і прозорість дій влади, закони, що відображають інтереси суспільства, і врахування думки громадян під час ухвалення владою важливих рішень. ЄС функціонує на представницькій демократії. Європейські громадяни користуються політичними правами. Кожен дорослий громадянин ЄС має право балотуватися кандидатом і голосувати на виборах до Європейського парламенту.

     рівність -  рівні права для всіх громадян перед законом і недискримінація за будь-якою ознакою: статтю, кольором шкіри, віком, національністю, соціальним статусом тощо.

     верховенство права - ніхто не може бути вище права. Закони і правила єдині для всіх незалежно від будь яких ознак чи статусу. Право і справедливість підтримуються незалежною судовою системою.

     повага до прав людини -  визнання того, що всі люди народжуються вільними та рівними у своїх правах. Ці права охоплюють різні сфери.

Ці цінності об’єднують держави-члени, і до союзу не може входити жодна країна, яка не визнає ці цінності.

Варто підвести дітей до думки, Головна мета Європейського Союзу – захищати ці цінності в Європі та сприяти миру та добробуту громадян країн-членів. Європейський парламент зі свого боку дбає, щоб ці цінності були відображені у законодавстві Європейського союзу.

 ІІ. Новина

1. Права і гідність людини в Європі

Інтерактив: “Піктограми”

Кожному учню та учениці видається певне право, яке він/вона має зобразити на листку форматі А4 у вигляді піктограми. Далі учні по черзі презентують свою піктограму та пояснюють її суть. На дошці збирається колекція прав людини (можна прикріпити малярним скотчем чи магнітами).

Перелік прав людини для створення піктограм з Хартії основних прав Європейського Союзу:

(https://ccl.org.ua/posts/2021/11/hartiya-osnovnyh-prav-yevropejskogo-soyuzu/)

1.                право на життя

2.                повага та захист честі й гідності

3.                право на недоторканність особистості

4.                заборона тортур та нелюдського або принизливого поводження або покарання

5.                заборона рабства та примусової праці

6.                право на свободу та безпеку

7.                повага до приватного та сімейного життя

8.                право на захист персональних даних

9.                право на шлюб та право на створення сім’ї

10.           право на свободу думки, совісті та релігії

11.           свобода вираження поглядів та свобода інформації

12.           право на свободу мирних зібрань та свободу об’єднань

13.           свобода мистецтва та науки

14.           право на освіту

15.           свобода вибору професії та право на працю

16.           свобода підприємництва

17.           право власності

18.           право на притулок

19.           захист у випадку переміщення, видворення або екстрадиції

20.           рівність перед законом

21.           недопущення дискримінації

22.           культурне, релігійне та мовне різноманіття

23.           рівноправність жінок та чоловіків

24.           права дитини на захист та турботу

25.           право людей похилого віку вести гідне та незалежне життя

26.           право людей з інвалідністю на професійну інтеграцію та участь у житті суспільства

27.           право на справедливі умови праці

28.           заборона дитячої праці та захист молоді на роботі

29.           соціальне забезпечення та соціальна допомога

30.           право на охорону здоров’я

31.           охорона навколишнього середовища

32.           право обирати та бути обраним/обраною

33.           свобода пересування та проживання

34.           право на ефективний засіб правового захисту та на справедливий судовий розгляд

35.           право на захист

Теоретичний матеріал для вчителя/вчительки. Європейський Союз сприяє громадській справедливості. Він захищає права людини, розвиває соціальне забезпечення і створює умови для справедливого захисту різних категорії людей, які цього потребують. Він прагне запобігати соціальної відстороненості та дискримінації.

Держави-члени Європейського Союзу дотримуються принципу плюралізму у різних сферах життєдіяльності. Також важливими принципами їх діяльності є принцип недискримінації та толерантності. Потрібно чинити справедливо щодо всіх. Держави-члени ЄС шанують права меншин, підтримують рівність чоловіків та жінок, відповідальність несуть разом.

Усі ці основні цінності визначені у Лісабонському договорі (2009). Завдяки Лісабонському договору в Європейському Союзі офіційно зміцнили спільні громадянські права, а також політичні, економічні та соціальні права.

2. Європейська демократія та свобода

Розповідь вчителя/вчительки (необхідна адаптація до віку) або перегляд відеоролика “Історія створення ЄС” (https://youtu.be/c2uTqRS4N5c )

Теоретичний матеріал для вчителя/вчительки. Після Другої світової війни західноєвропейські країни поставили перед собою питання майбутнього Європи як спільного дому націй, де всі питання мають вирішуватися демократично. Це, власне, і вважається початком європейської інтеграції.

У травні 1950 року в Парижі міністром закордонних справ Франції Робертом Шуманом було запропоновано новий план часткової економічної інтеграції (ідея була висунута Жаном Моне). 9 травня 1950 – підписано Декларацію Роберта Шумана, яка пропонує створення організації, що контролює видобування вугілля та виробництво сталі в ФРН та Франції. Саме тому 9 травня зараз святкують як День Європи.

План Шумана та Моне був реалізований 18 квітня 1951 року, коли було підписано Паризький Договір про створення Європейського Співтовариства Вугілля і Сталі. Членами нової організації стали: Франція, ФРН, Італія, Голландія, Бельгія та Люксембург.

Наступні угоди поглибили співпрацю та розширили коло країн співтовариства.

25 березня 1957 р. були підписані угода про створення Європейського Економічного Співтовариства (ЄЕС) та Європейської агенції з атомної енергетики (Євроатом). За цими європейські країни координували зусилля в економічній та енергетичній сферах. До успішного проєкту 1973 року доєдналися Велика Британія, Данія та Ірландія, 1981 р. - Греція, 1986 р - Іспанія та Португалія.

7 лютого 1992 р. в Маастрихті була підписана Угода про Європейський Союз (ЄС), яка створювала спільну валюту, зовнішню та безпекову політику і співпрацю у сфері правосуддя та внутрішніх справ. Також договором запроваджувалися посади європейського омбудсмена, європейського інспектора з захисту даних, Комітет регіонів, узгоджувалася процедура спільного ухвалювання рішень, а також розширювалась сфера застосування процедури голосування кваліфікованою більшістю. 1995 року до спільноти долучилися Австрія, Фінляндія та Швеція, 2004 р. - Естонія, Кіпр, Латвія, Литва, Мальта, Польща, Словаччина, Словенія, Угорщина, Чехія, 2007 - Болгарія та Румунія, 2013 - Хорватія. 2020 року Велика Британія вийшла із ЄС

13 грудня 2007 р. підписана Лісабонська угода. Даний договір визначає цілі та цінності ЄС: забезпечувати людям простір свободи, безпеки та правосуддя без внутрішніх кордонів; працювати задля сталого розвитку Європи; сприяти соціальній справедливості та соціальному захисту; сприяти економічній, соціальній та територіальній згуртованості держав-членів ЄС; підтримувати та поширювати цінності ЄС; робити внесок у захист прав людини, зокрема прав дитини.

Договір зміцнює голос громадянина в процесі ухвалення рішень. Новий інструмент залучення громадян до ухвалення рішень – так звана «Ініціатива громадян» - означає, що один мільйон осіб з декількох держав-членів може подати петицію до Європейської Комісії для внесення пропозицій щодо тих чи інших законопроектів. Таким чином, громадяни вперше отримують можливість прямо висловлюватися щодо законотворчого процесу в Європейському Союзі.

Договір збільшує кількість сфер діяльності ЄС, щодо яких Європейський Парламент та Рада Міністрів діятимуть за процедурою «спільного ухвалення рішень». Це означає, що депутати ЄП, обрані напряму громадянами ЄС, мають більший вплив на законодавство та бюджет Союзу.

Крім того, національні парламенти країн-членів отримали більше можливостей безпосередньо впливати на процес ухвалення рішень в ЄС. Нова система так званого завчасного попередження надає їм право вносити коментарі до законопроектів. Це гарантуватиме, що Європейський Союз не перебирає на себе вирішення питань, які краще розв’язувати на національному або місцевому рівнях.

Наразі існує три головні законотворчі інституції ЄС:

Найвищим політичним органом Європейського Союзу є Європейська Рада. Як нарада глав держав на рівні, Рада фактично визначає завдання Союзу та її відносини з державами-членами. На сесіях головує президент чи прем'єр-міністр країни, яка головує у керівних органах ЄС по черзі протягом півроку.

Вищий виконавчий орган Європейського Союзу – Європейська Комісія (КЕС, Комісія європейських спільнот). Єврокомісія складається з 27 членів, по одному від кожної держави-члена. Комісія відіграє головну роль у забезпеченні повсякденної діяльності ЄС. Кожен комісар, як і міністр національного уряду, відповідає за певний напрямок роботи.

Європейський Парламент є зборами з 786 депутатів, які безпосередньо обираються громадянами країн-членів ЄС терміном на п'ять років. Депутати об'єднуються відповідно до політичної орієнтації.

Судовим органом ЄС найвищої інстанції є Європейський суд (офіційна назва – Суд Європейських Співтовариств). Суд складається з 27 суддів (по одному від кожної з держав-членів) та дев'яти генеральних адвокатів. Суд регулює розбіжності між державами-членами, між державами-членами та самим Європейським Союзом, між інститутами ЄС, дає висновки щодо міжнародних угод.

Для проведення єдиної валютно-фінансової політики та вирівнювання рівня економічного розвитку різних регіонів усередині ЄС було утворено: Єдиний центральний банк, Європейський інвестиційний банк, Європейська рахункова палата, Європейський фонд розвитку, Економічний та соціальний комітет, Комітет регіонів.

Отже, Європейський Союз – це сім’я демократичних Європейських країн, які об’єдналися заради миру та процвітання. Країни, що входять до його складу, заснували спільні інституції, яким було делеговано частину їхніх суверенних повноважень. Завдяки цьому стало можливо приймати рішення з тих питань, які становлять спільний інтерес.

Варіант А. Перегляд відеоролика “Дітям про Євросоюз” (молодші та середні класи): https://youtu.be/rHQORHX2MJk

Доведіть, що демократія є цінністю країн Європейського Союзу.

Варіант Б. Перегляд відеоролика “Як влаштований Європейський союз?” (старші класи): https://youtu.be/OsIv5qeSlYY

Доведіть, що демократія є цінністю країн Європейського Союзу.

Варіант В. “Вікторина Льорнін-апс”.

https://learningapps.org/view14857307

https://learningapps.org/view3697204

https://learningapps.org/view3696904

https://learningapps.org/view3695884

 Свобода. Бесіда

На початку уроку мова йшла про цінності ЄС. Одна з них - свобода, а інша - верховенство права. Пригадайте, що це за цінності і дайте відповідь на запитання:

1.                Чому важливо бути вільною людині?

2.                Чому важливо бути вільною країні?

3.                Хто має захищати право людини і народу бути вільним?

 3. Шлях інтеграції України до ЄС

Перегляд слайдів презентації.

Онлайн тест (через К’юаркод чи гіперпосилання) та його обговорення: https://naurok.com.ua/test/ukra-na-i-vropeyskiy-soyuz-1474878.html (при бажанні завданя можна редагувати, скопіювавши у власний тест)

Дізнаймося, що ми знаємо про відносини України та Європейського Союзу?

Результати тестування виводяться на екран та обговорюються.

Перегляд відеоролика “Представництво Європейського Союзу в Україні”: https://youtu.be/LAfp7BkeTCM

Що приваблює українців у Європейському Союзі?

ІІІ. Закріплення новини

Варіант А. Бесіда

1.     Чи близькі Україні європейські цінності?

2.     Чому ми вважаємо, що Україна є частиною Європи?

 

Варіант Б. Вправа займи позицію: Так. Ні.     Складно відповісти.

1. Україна обов’язково має вступити до ЄС

2. Для вступу в ЄС Україна має побороти корупцію

3. Євросоюз повинен допомагати українцям вирішувати їх проблеми

4. Вступ до ЄС розширить можливості для української молоді

5. Вступ до ЄС підвищить рівень небезпеки для України з боку російської федерації

Свою позицію прокоментуй та аргументуй.

Підсумки уроку

Учень/учениця продовжує речення “З цього уроку я йду з….” (знанням, розумінням, усвідомленням, відчуттям, переконанням тощо).

 ________________________________


30.11.2021 у Селидівській ЗОШ №2 відбулася зустріч старшого інспектора ювенальної превенції Косогова Є.І., заступника директора з ВР Зубкової Н.О., учителя автосправи Євтушенко С.О. з учнями 10-х класів щодо  профілактики правопорушень серед молоді на онлайн-уроці.


Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства». Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Прикро, що ми звикли сприймати насильство, як щось неминуче, адже прояви насильства порушують права людини, принципи її вільного та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч із нами чи в нас у домі, у школі, на вулиці, ми можемо й повинні зупинити його. Саме тому щорічно, починаючи з 1991 року, міжнародна спільнота підтримує акцію «16 днів проти насильства». Тисячі громадян та сотні державних і громадських організацій з більш ніж 100 країн світу активізують з 25 листопада до 10 грудня свої зусилля заради об’єднуючої мети: збільшити розуміння та обізнаність про всі форми насильства у співвітчизників, створити в конкретному регіоні або окремій державі соціальний простір, вільний від насильства. 

Дати початку та завершення Акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

Шістнадцятиденний період акції охоплює наступні важливі дати:

  • 25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок;
  • 1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом;
  • 2 грудня – Міжнародний день боротьби з рабством;
  • 3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями;
  • 5 грудня – Міжнародний день волонтера;
  • 6 грудня – Вшанування пам’яті студенток, розстріляних у Монреалі;
  • 9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією;
  • 10 грудня – Міжнародний день прав людини.

Посилання на пізнавальне тестування щодо визначення особистого рівня обізнаності та розуміння  проявів домашнього насильства, а також видів відповідальності за скоєння такого насильства (https://platfor.ma/specials/bye-znachyt-syade-test/)


Голодомор

https://uinp.gov.ua/aktualni-temy/golodomor-1932-19331#:~:text=%D0%9D%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%2C%20%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%80%20%E2%80%93%20%D0%B0%D0%BA%D1%82%20%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B4%D1%83%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE,%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%97%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D0%A1%D0%A0%D0%A0%20%D1%82%D0%B0%20%D0%9A%D1%83%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D1%96

https://youtu.be/2nz92YyvI5c

_____________________________________________________________________________________

28 жовтня 2021 року українці відзначають 77-у річницю вигнання нацистських окупантів з України.

Надсилаємо інформаційні матеріали Українського інституту національної пам’яті. З цими матеріалами також можна ознайомитися за посиланням: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/vchytelyam/metodychni-rekomendaciyi/informaciyni-materialy-do-richnyci-vygnannya-nacystskyh-okupantiv-z-ukrayiny

На допомогу організаторам виховної роботи для розміщення на сайтах, блогах, соціальних сторінках закладів освіти пропонуємо онлайн-вікторину «До 77-ї річниці вигнання нацистів з України»:   https://learningapps.org/watch?v=pajoue6ca21



13.10.2021 Зубковою Н.О. проведено чергове засідання циклової комісії класних керівників
на тему "Нестандартні методи та прийоми виховання учнів "
Класні керівники Байда Н.В. і Березняк В.В. поділилися своїм досвідом виховання учнів в своїх класах, підготували презентацію, виконали ігрові вправи.










Про надання методичних рекомендацій до відзначення

Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі

за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України

 

Згідно з розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 06.07.2021 № 696/0-21 «Про підготовку та відзначення в Донецькій області у 2021 році Дня пам'яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України» (посилання: https://drive.google.com/file/d/1RDQZuwC7LnuNokzVD5G880rHyewJj8Qw/view?usp=sharing)  нагадуємо, що Регіональним планом заходів з підготовки та відзначення в Донецькій області у 2021 році Дня пам'яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України передбачено:

Пункт 2  Регіонального плану

 Організувати та провести загальнонаціональну хвилину мовчання на вшанування пам’яті за захисниками України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, шляхом зупинення на цей час роботи в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях (крім тих, де встановлено безперервний режим роботи). 

Пункт 3  Регіонального плану

Організувати та провести тематичні виставки публікацій, збірок документів і матеріалів, науково-популярних та інших видань, присвячених вшануванню захисників України, які загинули в боротьбі  за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України в серпні – вересні 2021 року

Пункт 4  Регіонального плану

Використати тематичні методичні та інформаційні матеріали з нагоди Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, під час проведення Першого уроку у 2021/2022 навчальному році.

Відповідно до цього просимо розглянути питання про:

1) упорядкування території біля пам’ятників, пам’ятних знаків загиблим захисникам України, а також покладання квітів до пам’ятників, пам’ятних знаків, меморіальних дошок 27-29.08.2021;

2) приєднання педагогічних працівників до загальноукраїнської хвилини мовчання 29.08.2021 (за можливістю – розпочати робочий день / наради 30.08.2021 з хвилини мовчання);

3) опублікування на сайтах, блогах, ФБ-сторінках закладів освіти відповідних інформаційних матеріалів протягом 27-30.08.2021;

4) ознайомлення з витягом з інформаційних матеріалів Українського інституту національної пам’яті здобувачів освіти під час проведення Першого уроку 01.09.2021.

З метою якісної підготовки до відзначення Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, надсилаємо інформаційні матеріали, розроблені Українським інститутом національної пам’яті. Матеріали можна також завантажити за посиланням: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/vchytelyam/metodychni-rekomendaciyi/informaciyni-materialy-do-dnya-pamyati-zahysnykiv-ukrayiny-yaki-zagynuly-v-borotbi-za-nezalezhnist-suverenitet-i-terytorialnu-cilisnist-ukrayiny

Під час проведення заходів до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, пропонуємо використати відеоролик, створений відділом національного виховання Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Відеоролик можна знайти за посиланням: https://youtu.be/Qp2iOiIHqco. При використанні цього посилання просимо обов’язково вказувати: «Відеоролик створено в серпні 2020 року».




УВАГА!

Засідання циклової комісії класних керівників відбудеться 27.08.21 о 9.00 годині.

_________________________________________




Цікаво проводити виховні заходи (Чорнобильска катастрофа)

Для цього працівниками відділу національного виховання Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти розроблено Google сайт «Дзвони Чорнобиля», де розміщено:

1) головна сторінка (https://cutt.ly/mvIo5Sr) - матеріали для учнів 3-6 класів про Чорнобильську катастрофу, за допомогою яких бажаючі можуть взяти участь в онлайн грі «Хто хоче стати мільйонером?» І рівня (https://learningapps.org/watch?v=pucz2rvsa21)

2) сторінка «Уроки Чорнобиля для атомної енергетики» - матеріали для учнів 7-11 класів (https://cutt.ly/yvIp1bc);

3) сторінка «Біологічні наслідки Чорнобильської катастрофи – матеріали для учнів 7-11 класів (https://cutt.ly/avIpTEK);

4) «Вони собою людство заступили…» - матеріали про подвиг ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС (https://cutt.ly/gvIpG67)

Матеріали сторінок 2-4 допоможуть бажаючим розв’язати питання онлайн гри «Хто хоче стати мільйонером?» ІІ рівня https://learningapps.org/watch?v=pucz2rvsa21

 Під час підготовки та проведення дистанційних інформаційно-просвітницьких заходів до 35-х роковин Чорнобильської катастрофи також доцільним є використання інформаційних та методичних матеріалів:

1. Інформаційно-аналітичні матеріали до 35-х роковин Чорнобильської катастрофи Міністерства довкілля та природних ресурсів України, що будуть опубліковані на офіційному порталі https://mepr.gov.ua/.

2. Рекомендації Українського інституту національної пам’яті 2021 року щодо книг і фільмів про Чорнобиль: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/vchytelyam/metodychni-rekomendaciyi/uinp-rekomenduye-odynadcyat-knyg-i-filmiv-pro-chornobyl

3. Інформаційні матеріали до річниці аварії на Чорнобильській АЕС Українського інституту національної пам’яті 2020 року, які додаються та / або можна завантажити за посиланням: https://uinp.gov.ua/informaciyni-materialy/zhurnalistam/informaciyni-materialy-do-richnyci-avariyi-na-chornobylskiy-aes.

4. Сайт Донецького ОБЛІППО «Дзвони Чорнобиля»:  https://cutt.ly/mvIo5Sr

5. Презентація «26 квітня – День Чорнобильської трагедії», розроблена у 2019 році: https://drive.google.com/file/d/1Tc3-s7mXOpicewKBmc8Bo_2JyCIHpb_q/view?usp=sharing .

6. Матеріали круглого столу «30-ті роковини Чорнобильської катастрофи» 2016 року, що містить спогади земляків – учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС: http://dkrugl.blogspot.com/2016/04/blog-post_26.html .

 

 






Циклограма роботи класного керівника

Щодня

​     1. Робота з тими, хто запізнюється, з'ясування причин відсутності учнів.

​     2. Організація харчування учнів.

     3. Організація чергування в класному кабінету.

     4. Індивідуальна робота з учнями.

Щотижня

     1. Перевірка щоденників учнів.

     2. Проведення заходів у класі (за планом).

     3. Робота з батьками (за потреби).

     4. Робота з учителями-предметниками (за потреби).

     5. Зустрічі з медсестрою щодо довідок про хвороби учнів. 

Щомісяця

     1. Відвідування уроків у своєму класі.

     2. Консультації зі шкільним лікарем.

     3. Зустріч із батьківським активом.

     4. Нарада для планування роботи (за графіком).

Двічі на семестр

     1. Проведення батьківських зборів.

     2. Організація тематичного чергування по школі.

Раз на семестр

     1. Оформлення класного журналу за підсумками семестру.

     2. Навчальний семінар для класних керівників.

     3. Аналіз виконання плану роботи на І семестр.

     4. Корекція плану виховної роботи на ІІ семестр.

Раз на рік

     1. Проведення відкритого заходу.

     2. Оформлення особових справ учнів.

     3. Аналіз і складання плану роботи класу.

     4. Аналіз статистичних даних учнів класу.



Пам’ятка

класним керівникам

 «Працюючи з булінгом»

1. Повідомити про ситуацію адміністрацію школи та батьків учасників булінгу.

2.Звернутися по допомогу до педагога соціального щодо проведення в класі виховних заходів на згуртування колективу, толерантне поводження один до одного, тощо.

3.Звернутися по допомогу до шкільного психолога з приводу психологічної допомоги щодо підтримки постраждалого.

4.Разом з адміністрацією школи, батьками дитини-агресора, шкільним психологом, педагогом соціальним  визначити і застосувати дисциплінарні та виховні заходи щодо дитини-агресора. Це може бути бесіда, зауваження, попередження, подальше спостереження за поведінкою та надання психологічної допомоги.

5.Провести з класом бесіду щодо цькування у колективі. Але! Привселюдно не можна називати скривджену дитину жертвою, а її кривдника – агресором! Це тільки підтвердить «правоту» ситуації, ролей її учасників та їх дій. Тобто агресор отримає підтвердження того, що він домігся того, заради чого і здійснював цькування. А жертва отримає чергове, та ще й привселюдне, приниження.  Бесіди щодо з’ясування обставин, виховні бесіди тощо треба проводити або в дуже вузькому колі людей, або наодинці.

 

6.Провести батьківські збори, присвячені темі цькування. Надати батькам інформацію про булінг (причини виникнення, дійові особи, сигнали про наявність, наслідки та інше), що допоможе їм попереджати або визначати явище цькування.

7.Коли гостра стадія процесу минула, впроваджуються кроки, що забезпечать у колективі атмосферу поваги та толерантності, упорядкують поведінку дітей.

 ---------------------------- --------------------------------

Увага!Шановні класні керівники! Сітка- план виховних заходів на І семестр 2020-2021 н.р. можна подивитися  на сайті школи. На перевірку надати до 15.09.2020

_____________________________________________________________________________

Всеукраїнський конкурс малюнків та фотографій «Що для мене Україна?»

конкурс малюнок

З метою культурно-освітнього розвитку, формування у дітей і підлітків національної ідентичності, патріотичного виховання; соціальної підтримки талановитої молоді, сприяння їх самореалізації та творчому розвитку, активного залучення творчої молоді до соціально-вагомої діяльності, Благодійний фонд «Об’єднання світових культур», Український координаційний центр з підвищення правової освіти населення, Українська молодіжна правнича асамблея за підтримки Департаменту молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Міністерства молоді та спорту України, проводять Всеукраїнський конкурс малюнків та фотографій «Що для мене Україна?», приурочений до Дня Незалежності України.

До участі у Конкурсі запрошуються діти віком від 3 до 18 років з України та української діаспори різних країн світу.

Конкурс проводиться за двома категоріями – фотографія та малюнок.

Номінації в категорії «Фотографія» (за тематикою, без вікового розподілу):

  • Природа України
  • Архітектура України
  • Історичні місця Україні
  • Українські традиції

Номінації в категорії «Малюнок» (за віком):

  • Перша Молодша група. Індивідуальна робота (від 3 до 5 років);
  • Перша Молодша група. Колективна робота (від 3 до 5 років);
  • Друга Молодша група. Індивідуальна робота (від 6 до 10 років);
  • Друга Молодша група. Колективна робота (від 6 до 10 років);
  • Середня група. Індивідуальна робота (від 11 до 14 років);
  • Середня група. Колективна робота (від 11 до 14 років);
  • Старша група. Індивідуальна робота (від 15 до 18 років);
  • Старша група. Колективна робота (від 15 до 18 років).

Колективною вважається робота, яку виконано не більше, ніж  3 особами. Конкурсні роботи повинні бути пов’язані з загальною тематикою Конкурсу; виконуються в довільній графічній чи живописній техніці (олівці, фломастери, фарби, авторська техніка) на форматі А4. Малюнки можуть бути виконані у форматі міні-коміксу чи «мему» (гумористичні зображення, в яких знакові елементи співіснують з текстовими елементами).

Конкурсна робота (у відсканованому форматі, JPEG)  разом із заявкою (із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові конкурсанта, дати народження, контактного телефону, електронної адреси, місця проживання, контактної інформації законних представників, назви номінації, назви конкурсної роботи та короткого (1-2 речення) описання зображеного на малюнку чи фото) подається до Організаційного комітету, шляхом направлення відповідного листа на електрону адресу  uwcfua@gmail.com (обов’язково зазначити в темі листа – «Що для мене Україна») до 15 серпня 2020 року включно. З положенням про конкурс можна ознайомитися за посиланням: http://uwcfoundation.com/img/schodlameneukraina.pdf

За бажанням конкурсант разом з роботою може надіслати на зазначену електронну адресу відео до 1 хвилини з власною розповіддю на тему: «Що для мене Україна». Це відео буде використане у виставці робіт учасників конкурсу.

Щоб малюнок конкурсанта 100-відсотково взяв участь у виставці робіт, його оригінал необхідно завчасно надіслати поштою за адресою: 03067, Україна,
м. Київ, вул. Гарматна, 8, одержувач: БФ «Об’єднання світових культур». Малюнки  учасників, оригіналів яких не буде в наявності у організаторів станом на 19.08.2020 року, будуть брати участь у виставці вибірково – найкращі роботи будуть роздруковані.

Контактні дані Оргкомітету: uwcfua@gmail.comhttps://www.facebook.com/uwcfoundation/

Довідково: переможці конкурсу будуть оголошені під час Творчого фестивалю «З Україною в серці», що відбудеться в м. Київ під час святкових заходів з нагоди Дня Незалежності України. Крім того, на зазначеному фестивалі буде організована виставка робіт учасників конкурсу у вигляді карти, що говорить.


Шановні класні  керівники, виставляйте інформацію для учнів на своїх блогах, яку надає вам адміністрація школи.

Увага! Конкурс малюнків " Мої права"( до 20.05.20)

Шановні класні керівники!
Вітаю Вас!
Открытки с 1 мая: поздравления с Праздником Весны и Труда | Факты ICTV
26 квітня- Міжнародний день пам'яті Чорнобильської катастрофи

ФЛЕШМОБ «Домашні улюбленці в твоєму спортивному житті»
Відділення НОК України в Донецькій області спільно з Донецьким обласним відділенням Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України та кафедрою фізичного виховання і спорту Донбаської державної машинобудівної академії запрошують прийняти участь у флешмобі.
                                                                                                   Умови                   флешмобу:
1.Зроби оригінальне фото своїх тренувань з домашнім улюбленцем.
2.Додай стислий опис.
3.Зазнач Прізвище та Ім’я, місто, навчальний заклад.
4.Надішли свою роботу. Надіслані фото будуть розміщені в соціальній мережі Facebook на сторінках:
https://www.face до 25 квітня 2020 року на електронну адресу: donsportosvita@ukr.net

Фото за бажанням можете розмістити на власній сторінці соцмереж.
Експертна комісія визначить 10 номінантів конкурсу, серед яких програмою RANDOM.ORG буде визначена трійка переможців.
Переможці будуть нагороджені цінними подарунками.
Слідкуйте за нашими новинами!

Золоті правила класного керівника
Класний керівник:
  • має бути особистістю, гідною наслідування
  • викликає любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину й піклується про неї
  • повинен бути відвертим у стосунках з усіма учнями
  • має бути веселим, жартівливим
  • повинен раціонально використовувати свій час
  • повинен бути доброзичливим
  • має постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір
  • гаслом мають бути слова: «Пізнай самого себе й допоможи в цьому своїм учням»
  • повинен реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, уміти її вислухати, підтримати в ній вогник самоповаги
  • має створити  учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки, шанобливе ставлення один до одного
  • повинен приймати тільки обдумані рішення
  • повинен любити й захищати дитину, поважати її почуття
  • повинен виховувати в дітей самодисципліну
  • — це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття самоповаги.
Основні критерії ефективності виховної роботи та оцінювання діяльності класного керівника
  • Рівень організованості класного колективу як у навчальній, так і в позаурочній роботі (дисциплінованість учнів, проведення нарад, обов’язковість виконання завдань учнівського колективу й органів учнівського самоврядування);
  • рівень навчальної мотивації учнів групи (динаміка підвищення якості знань, ефективність роботи з невстигаючими учнями, активність учнів групи в позаурочній діяльності тощо);
  • різноманітність форм організації позаурочного часу учнів;
  • динаміка зростання рівня вихованості учнів;
  • рівень розвитку учнівського колективу;
  • активність співпраці учнів із класним керівником;
  • зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі;
  • робота з проблемними учнями, надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу;
  • захищеність і комфортність перебування кожного вихованця в групі, училищі .
Показниками успішної діяльності класного керівника є:
  • високий рівень ефективності виховної роботи з учнівським колективом відповідно до вищезазначених критеріїв;
  • високий рівень розвитку творчої індивідуальності класного керівника, наявність у нього авторської педагогічної технології;
  • стиль взаємин, який визначається, перш за все, особистістю вихователя, системою педагогічних прийомів організації взаємодії з учнями;
  • включеність вихователя в життя групи (участь у різноманітних справах тощо);
  • високий рівень володіння вміннями поставити мету, спланувати роботу, здійснити її, оцінити, проаналізувати, зробити висновки й визначити нові завдання тощо);
  • активні співпраця й співтворчість із учнівським колективом;
  • контакт із батьками й залучення їх до співпраці;
  • володіння вмінням зацікавити вихованців, організувати їхнє дозвілля;
  • взаємний інтерес класного керівника й вихованців один до одного, повага учнів до класного керівника.
Карта рівня вихованості учнів
Існує декілька інтегрованих показників вихованості учнів: спрямованість, моральна характеристика (принциповість, відповідальність), самосвідомість, вольова характеристика, розумова характеристика, емоційна характеристика, трудова підготовка.
  • Спрямованість:
«5» — суспільна мотивація поведінки й діяльності;
«4» — поведінку визначають спільні інтереси;
«З» — групова спрямованість (як всі, так і я);
«2» — спрямованість не сформована;
«1» — егоїстична спрямованість,
  • Моральна характеристика:
«5» — керується суспільними нормами моралі, нетерпимий до аморальності інших;
«4» — у цілому діє відповідно до суспільних норм;
«З» — дотримується моральних норм на вимогу, за сприятливих умов;
«2» — слово розходиться з ділом; учень іде на компроміс зі своєю совістю;
«1» — безпринципний.
  • Самосвідомість:
«5» — самокритичний, вимогливий до себе та інших; самооцінка об’єктивна;
«4» — оцінки членів колективу в цілому співпадають;
«З» — завищена або занижена самооцінка;
«2» — не самокритичний, поблажливий до своїх недоліків;
«1» — критикує інших, але не любить, якщо його критикують; не вимогливий до себе;
  • Вольова характеристика:
«5» — володіє собою, самостійний, уміє долати труднощі;
«4» — проявляє волю при досягненні мети, володіє собою в складних ситуаціях;
«З»— не самостійний, піддається сторонньому впливові, діє за вказівкою інших;
«2» — слабохарактерний або свавільний;
«1» — безвільний або впертий; поведінка конфліктна.
  • Розумова характеристика:
«5» — допитливий, ерудований, кмітливий;
«4» — в учня хороша пам’ять; він уміє мислити, допитливий, але цікавиться лише якоюсь однією галуззю;
«З» — може добре вчитись, але не хоче; інтереси нестійкі;
«2» — до навчання ставиться недобросовісно, не вміє мислити; йому важко зрозуміти суть питань;
«1»—учитись не хоче, думати не вміє, лінивий, обмежений, забудькуватий,
  • Емоційна характеристика:
«5» — людяний, порядний, чуйний;
«4» — чуйний, але розчаровується в собі та в інших людях;
«З»— емоційно нестабільний, настрій залежить від особистою успіху або невдач;
«2»— грубий, черствий, песиміст;
«1» — жорсткий, байдужий.
  • Трудова підготовка;
«5» — сумлінно працює, відзначається високою працездатністю, сформованим почуттям відповідальності;
«4» — здатний обслуговувати себе, але не виявляє ініціативи;
«З» — працює під тиском, неякісно;
«2» — не здатний до самостійної праці, уникає трудових обов’язків, перекладає роботу на інших;
«1» — лінивий, живе за рахунок інших, не любить працювати.
Схема складання психолого-педагогічної  характеристики особистості
  • Загальні дані
  • Прізвище» ім’я.
  • Вік.
  • Клас.
  • Загальний фізичний розвиток.
  • Стан здоров’я.
  • Умови життя в сім’ї.
  • Навчальна діяльність;
  • Рівень успішності (однаково чи неоднаково встигає учень із різних предметів).
  • Рівень загального розумового розвитку (світогляд, начитаність),
  • Рівень розвитку мовлення (запас слів, емоційність мовлення, уміння висловлювати власну думку письмово й усно).
  • Здатність до навчання:
–       особливості уваги (рівень розвитку довільної уваги, І зосередженість, стійкість, здатність до розподілу);
–       рівень усвідомлення вивченого матеріалу, швидкість осмислення;
–       індивідуальні особливості пам’яті (швидкість і міцність запам’ятовування, легкість відтворення);
–       розвиток мислення (здатність розрізняти істотні й другорядні ознаки предметів і явищ, рівень засвоєння загальних і абстрактних понять);
–       рівень розвитку уяви.
  • Старанність у навчальній роботі.
  • Інтерес до занять і ставлення до навчання (сприйняття заохочування чи покарання з боку вчителів і батьків, основний мотив навчальної діяльності).
  • Уміння вчитися (дотримання режиму дня, організованість, уміння самостійно працювати з книгою, контролювати себе, складати плани, конспекти тощо).
  1. Особливості характеру й темпераменту:
  • Яскраво виражені позитивні й негативні риси характеру, спрямованість особистості в ставленні до людей, до самого себе (чуйність, доброта, колективізм, ретельність та ін.).
  • Особливості темпераменту, рівень працездатності, товариськості.
  • Домінуючий настрій (веселий, сумний, пригнічений), його стійкість, причини змін.

20.01.2020 у Селидівській ЗОШ №2 проведено шкільне засідання циклової комісії класних керівників на тему «Формування в школярів високої громадянської активності та національно- патріотичної свідомості в освіті НУШ». Керівник комісії Зубкова Н.О. проаналізувала виховну роботу за І семестр 2019-2020 н.р., стан роботи з профілактики правопорушень серед учнів школи, підготовила декілька вправ які можна впроваджувати в виховну роботу в освіті НУШ. Класні керівники працювали в групах за такими завданнями : « Напрямки роботи класного керівника, « Який він- класний керівник ?», «Робота з громадськістю». Педагог- організатор Просоленко Д.М. ознайомила класних керівників з планом виховної роботи на ІІ семестр 2019-2020 н.р.









Немає коментарів:

Дописати коментар